Kody promocyjne to ciągi alfanumeryczne oferowane przez sklepy internetowe w celu zachęcania do zakupów w ich witrynach internetowych i zazwyczaj są powiązane z nadrzędną promocyjną strategią marketingową. Zniżka związana z kodem promocyjnym mogą mieć zastosowanie do poszczególnych produktów lub całego zamówienia.
Jak działają kody promocyjne?
Zniżka może być procentową lub na określoną kwotą. Kody promocyjne zapewniają również klientom bezpłatną wysyłkę lub pakowanie prezentów. Ta strategia marketingowa zasadniczo daje klientom kolejny powód do zakupu produktów w danym sklepie. Kiedy sklep wydaje kody promocyjne, zachęca klientów do zakupu, co przynosi korzyści zarówno klientowi, jak i firmie. Klienci otrzymują produkty, które chcą za niższą cenę, a sklep internetowy generuje przychody. Jedną z najbardziej przydatnych rzeczy w kodach promocyjnych jest to, że działają one dobrze zarówno z nowymi, jak i powracającymi klientami. Te bodźce mają nawet bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia zakupowe, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Centre for Neuroeconomics Studies na Claremont Graduate University.
Badanie wykazało, że osoby, które otrzymały kody promocyjne, podniosły poziom oksytocyny, która jest hormonem wywołującym uczucie szczęścia. Kody promocyjne to skuteczny sposób na śledzenie działań marketingowych w celu sprawdzenia, które platformy generują największy ruch lub prowadzą do konwersji. Właściciele sklepów mogą śledzić swoje wysiłki, dołączając określony kod promocyjny do określonej kampanii marketingowej lub reklamy. Różne kody mogą wywoływać ten sam rabat, więc nie musisz tworzyć różnych rabatów dla każdej reklamy. Potrzebujesz tylko nowego kodu promocyjnego. Na przykład możesz utworzyć nieco inne kody, aby wszelkie reklamy lub działania marketingowe na Facebooku, Twitterze i Pinterest miały unikalne kody promocyjne specyficzne dla platformy.
Przypisanie określonych cyfr i liter do określonej reklamy jest szczególnie pomocne, jeśli klient zobaczy promocję reklamowaną w wiadomości e-mail lub w mediach społecznościowych, ale nie kliknie od razu, aby przejść do promocji. Nadal będziesz w stanie rejestrować i analizować zwrot z inwestycji w reklamę na tej platformie, ponieważ wprowadzając dostosowany kod promocyjny, klient mówi również, gdzie widział reklamowaną sprzedaż.
Gazetka Polomarket już dostępna, sprawdź najnowsze promocje.